• Vaquí un pichon article per parlar dels caps de còla .

    Ma classa es organizada en còlas (4 còlas de 4 a 6 mainatges ). Es fòrça aisit per poder trabalhar en talhièrs mas tanben quand trabalham sus de projèctes ( lo jornal per exemple). 

    Lo cap de còla ajuda sa còla a s'apasimar e organiza lo trabalh de còla. Es capable de tornar dire la consinha a sos coequipièrs e de rampelar las règlas se fa besonh.  

    De mon costat ai un pichon tablèu amb lo nom de cada cap de còla e boti de +( mai)   se sa còla es  prèsta al trabalh, se es apasimada, se respecta lo fuòc. Per contre, boti de - (mens) se n'es pas lo càs . A la fin de la setmana, se lo cap de còla a mai de + que de - serà pagat. 

    Cambiam de cap de còla cada 15 jorns ,al volontariat e en fonccion de la cinta ( a partir de la irange).

    La mesa en plaça d'aquel sistèm m'ajuda fòrça a balhar un ròtle mai important  al cap de còla e ajuda bravament a apasimar la classa 

     


    votre commentaire

  • votre commentaire
  • Annada 1:

    Temporada 1:

    - Ficha metòd 1: realizar un marchament d'investigacion

    ST 1: l'energia, sas sorgas son ròtle, sas formas

    ST2: l'energia: stockage, transformacion, utilisacion

    ST3: l'energia: l'estalviar

    Temporada 2:

    - Ficha metòd 2:redigir un rendut compte d'experiéncia

    ST4: l'unitat e la diversitat dels èssers vivents

    ST5: l'evolucion de las espècias

    Temporada 3

    - Ficha metòd 3:

    ST5: La matèria organica:  vegetals clorofilians

    ST6: La matèria orgnica: transformacion e descompausicion

    ST7: la matèria organica: son utilisazion per l'òme

    Temporada 4:

    - Ficha metòd 4: legir una ficha tecnica

    ST8: objèctes tecnics: fonccionament, fonccion evolucions tecnicas

    ST9: objèctes tecnics: de la concepcion a la produccion

    Concepción per còla de robòts solars ( Nature et Découverte o Oxybul )

    ST9: la comunicacion e la gestion de l'informacion

    Temporada 5:

    - Ficha metòd 5: construsir un grafic

    ST10: la descripcion dels moviments

    ST11: senhals e informacions

    ST12: l'adaptacion dels èssers vivents a lor environa

    ST13: l'estudi d'un ecosistèm: lo pesquièr 

    ST14:impact de l'òme dins un environa: lo bòsc

    ST15: las ressorgas naturalas : cap a un espleitacion rasonada

     

     

     


    votre commentaire
  • Vaquí la programacion de literatura occitana per l'annada ( mai o mens 1 per temporada)

    Per cada libre trabalharem lo lexic, la lectura orala, la compreneson ...las expleitacions d'aqueles libres seguiràn lèu yes

    CM1:

    -  conte de Joan de l'ors

    - Istòrias preissadas

    - Pirèna

    -Los secrets de las bèstias

    - Julon sul canal de Riquet

    CM2:

    -  contes (Joan bodon)

    -Azalais en paÏs catar ( tròp dificile ...sonque d'extraits!)

    -Lo mistèri dels creissels

    - L'uèlh del lop

    - Lo princilhòt ( A de St Exupéry)

     


    votre commentaire
  • Desparticion de las oras en lengas viventas (CM1/CM2):

    1 ora 15 / setmana

     

    Em mai de l'occitan, ai previst ongan de faire:

    -  d'anglés ( 24 sesilhas de 45 mn)  

    - d'espanhòl ( 24 sesilhas de 30 mn ) 

     

    - de comparasons de lengas ( familhas de lengas) (10 sesilhas de 45 mn+ 10 sesilhas de 30 mn) :

    5 sesilhas de comparasons de mantunas lengas. ( 45 mn)

    - las lengas romanas  ( 2 sesilhas)

    - las lengas germanicas ( 2 sesilhas)

    - palancas inter-dialectalas ( lengadocian, gascon, provençal, limosin )...serà tanben l'escasença d'espepissar un pauc mai la carta de l'Occitania.

    * 5 sesilhas  sus de lengas romanas especificas (45 mn), comparason amb l'occitan e lo francés / palancas ( catalan, italian, sarda, romanés, portugués )

    * 10 sesilhas (30 mn) de compreneson de tèxtes ( lengas romanas) amb Euromania.

    I aurà de segur d'ajustaments dins l'annada.


    votre commentaire


    Suivre le flux RSS des articles de cette rubrique
    Suivre le flux RSS des commentaires de cette rubrique